En Rastös Själ

Alla inlägg under augusti 2013

Av Maria - 14 augusti 2013 18:54



Hej hå så var man här inne igen efter några månaders vila. Har hänt en hel del sen jag var här inne sist och gjorde ett inlägg och tyvärr så har jobbet tagit de mesta tiden av min tid,så jag inte har hunnit sitta här inne och skriva men nu kommer det bli förändring på det hela. 


Nu har mitt liv ändrats radikalt dem senaste två dagar och massor av tankar bubblar i huvet just nu och som vill komma ut,och vad är bästa sättet än och skriva om det man känner och tänker. Kankse kommer det att hjälpa en anning och hantera hela situationen för just nu känns allt så overkligt,nytt och skrämmande.


Nu undrar ni säkert vad är det igentligen som har hänt och vad är det jag snackar om....här kommer svaret... för två dagar sen tog jag ett clear blue test alltså en graviditets test och den visade positivt....det kom som en käft smäll och en stor överraskning. Det blev oerhört mixade känslor och hade igentligen svårt att tro att det var sant....så jag gick igår igen ner till apoteket och visst stämmde det...det var fortfarande possitivt....så idag kontaktade jag barnmorskan och fick veta att jag är snart i 7 veckan och gravid och nu den 21 augusti ska jag göra mitt första besök.


Omtumlande och jätte kul och äntligen händer nått som jag har längta efter i många år. Känner mig så lycklig nu och hoppas innerligt att allt går vägen ända tillslutet.

Känner att nu kommer livet få sin början på riktigt för både mig och sambon....allt känns så himla bra och veta att min älskling kommer stå vid min sida hela tiden och att vi tillsammans kan bygga upp våran lilla familj. Finns ingen finare och härligare känsla. Man har verkligen fått bäbis feber på riktigt :)


Igår var jag och köpte mina första föräldra tidningarna på Ica för att se och finna lite mer kunskap om allt som händer i kroppen och som detta nya liv kommer ge oss när den väl är ute i världen. Och idag har jag sutti och läst på olika sidor på nätet med...så himla intressant det är....och väldigt magiskt och få veta hur allt hänger ihop....att vi kvinnor kan bära en liten människa inne i våran kropp i 9 månader är helt otroligt...och fantastiskt. Vilken kännsla det är och veta att nått växer i magen på en....går inte besskriva med ord. Tänk att jag själv har var så liten en gång i tiden. :)

Denna händelse sätter igång en hel del tankar....och mer kommer det nog bli på vägen.Och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om detta nu ..men jag får nog nöja mig med detta så länge.


forsättning följer...........

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards