En Rastös Själ

Alla inlägg under februari 2014

Av Maria - 17 februari 2014 09:39

Då var helgen över igen och en ny vecka har fått sin början med dem vanligaste vardags rutinerna för många av oss.


Vi har pysslat massor i helgen här hemma. Vi håller på och möblerar äntligen vårat hem,så det har blviit en hel del shoppande i olika affärer. Det blev ny vardagsrumslampa,nya bordslamper även dem till vardagsrummet,säng bord,nattdukslampor,klocka,bordstabletter m.m


Nu känns det som att hemmet äntligen börjar se ut som ett hem och man behöver inte skämmas om man nu skulle få besök också.Det enda som fattas är en ny soffa,som vi ska köpa från Chilli...det blir en mörgrå,svart divan soffa och sen några tavlor. Sen är vardagsrummet helt klart.


 Älskar och göra ordning vårat hem,specielt när man kan göra det jätte snyggt för en billig peng. Man behöver inte lägga ut hur mycket som helst för att hitta fina saker. Vi handlade på Chilli,Clas Ohlsson,Rusta och Jysk. Det gäller mer att an använder sin fantasi och testa olika färger hur dem passar ihop. Jag använde färgkartor på nätet som hjälp medel och sen googla jag efter bilder med dem färgerna för att se hur dem skulle passa ihop som möbler. Finns jätte mycket inspiration och hitta på så sätt.


Vardagsrummet använder jag färgerna,svart,silver och vit. Vi har stora vita väggar,och sen är möblerna svarta med gråa inslag,mattan är silver. (bild kommer när rummet är helt klart)


Sovrummet är Vit,lila och krom. Det vita kommer fram i väggar och möblerna,kromade handtag och lampstativ. Sen använder jag lila i olika nyanser i alla detaljer,som sängkläder,överkast,mattor,gradiner,dukar osv. Det hjälper och bryta av färgerna och det blir varmare ton. ( Bild kommer när rummet är helt klart)

       

Bara älskar denna vardagsrums lampa :)



Av Maria - 11 februari 2014 18:04

Här kommer en fin bild som jag tog igår smygande på sambon när han låg på soffan och hade sitt huvud i mitt knä och lyssnade på magen om han kunde höra bebisen. Vi satt och prata om bebisen och under tiden rörde hon sig hela tiden. Det hela slutade med att kärleken somna.


 "Blivande pappans Längtan"

 

Av Maria - 10 februari 2014 08:36

Då har vi nu ännu en gång fått en ny vecka och helgen är sorgligt nog över.


Min helg har besttåt mesta dels av städ och montering. Vi har nämligen köpt en byrå och spegel till sovrummet,där jag kan ha alla mina tjej prylar. Ni vet,smink,parfymer,hårprodukter och sånt som killar tycker bara är skit. :)


Iaf vi köpte den från Jysk och var super glada över vårat billiga fynd,men sen när vi skulle börja montera denna byrå var det ju deffinitivt inte lika roligt. Först fick man sorterna alla dessa skruvar,pluggar och spik ur en jätte stor påse,och det var ju inte några stycken utan rättare sakt hundra tals. Så där satt jag på golvet och sortera första alla dessa. Jösses,vilken tid det tog.


Sen väl så började sambon plocka i ordning alla dessa skivor som låg i kartongerna,det var 4:a olika och det tog ju sin tid. Därefter kom vi till att börja läsa dessa instruktioner och det,var ju inte det lättaste...så vi bolla ider fram och tillbaka för att kunna lösa detta och efter 5 timmar börjarde vi få ihop byrån  och super glada och nöjda började vi sakta bli,men när vi väl hade montera det mesta och vi upptäckte att det var dags och vända hela byråt och rätt håll la vi märke till att bägge sidorna,längst ut med kanten var upp och ner. Så vad gjorde vi då? Jo vi skratta så vi höll på att svimma av och tårarna bara rann ner för kinden...så roligt tyckte vi att det var,men sen tillslut kom allvaret och så roligt känndes de inte längre. Vi hade nu hållt på med detta i flera timmar och man började känna att ryggen och rumpan började värka och man blev himla trött. Så vi beslöt att skita i byrån den dagen och satte igång med den igen på söndag. Och då gick ju allt så mycket lättare när man var utvilad igen och vi fick tillslut upp hela byrån i sin riktiga form och utseende.

 


Så här blev iaf slutresultatet när jag väl var klar med allt och super nöjd är jag. :)

 

Av Maria - 10 februari 2014 08:34

God morgon! Idag går vi in i vecka 33. 80,4% avklarat 55 dagar (ca 8 veckor) kvar till beräknad förlossning. Magen har blivit stor nu och det börjar kännas tungt, känner mig också tröttare än förut. Nu är längtar stor och få se denna lilla varelse. Spännande och se om jag går över eller under. Många gissningar har jag fått.

 

 

Av Maria - 7 februari 2014 15:15

Nu har jag fått min fina Superhjältar mot cancer armband och den pryder min handled i mina favorit färger.

 Detta kostade mig endast 56 kr med frakt och samtidigt gjorde jag en god hjärning och skänkte pengar till barn cancer fonden och visar mitt stöd till dessa underbara killar som ser till att pengarna kommer fram dit dem ska. Dem åker runt i sverige på olika sjukhus för att göra barnens vardag något lättare,med skratt och skoj. Dem kallar sig för Batman & Spidey. Men igentligen är dem två vanliga killar som har vanliga arbeten som alla vi andra de som skilljer dem en aning från oss är att  dem bägge brinner för att hjälpa barn med cancer för att dem ska få den vård som dem behöver genom att forskningen ska kunna utvecklas. Alltså är detta ett volontär arbete.


Vill du ha ett sådant armband kika in på denna länk : Superhjältarna mot cancer Armband


Här är deras Facebook sida Superhjältarna mot cancer 

 

 

Av Maria - 7 februari 2014 10:32

Såg nu att det var länge sen jag uppdatera mina foton som jag har tagit förra sommaren. Här kommer en radda alla dessa foton är tagna med min nya systemkamera Canon Eos 600D. Längtar till jag kan vara ute igen och njuta av det lugna och rogivande naturen med barnvagn och sedan kunna koncentrera mig på fottandet.Det är terapi för min själ :)


             


Av Maria - 7 februari 2014 09:17

Då har vi ännu en gång fått en ny dag. Denna dag ser ut och ge oss regn och snön kan man in princip säga är bort helt nu och de gröna gräset är framme igen. :)


Idag råkade jag ut för en konstig sak på min Facebook sida...jag såg ju videon om kuppen som NRJ sverige,hade gjort i morses mot den ryska ambasaden i sverige nu under OS. Angånde Putins åsikter om homosexuella och dessa regler som finns mot dem i ryssland som inte anses vara dem mänskliga rättigheterna.  Iaf så delade jag den videon på Facebook och nu ser det ut som att dem tog bort den,det tydligen stred mot deras policy,hur det har jag ingenaning om.

 Jag tycker det personligen är bara "löjligt" det finns värre saker som visas och tillåts på fejan som är mycket värre och grövre än de.  Men när det kommer till att protestera mot mänskligarättigheter anses det som en fruktansvärt över tramp. Vart är världen på väg kan man ju undra? När man inte får uttrycka sig fritt om vad som man själv anser vara fel. Hur kommer det sig att SD och alla dessa ny nationalister då får uttrycka sig fritt om sin främlingsfientlighet,vilket är så mycket grövre och vi behöver inte ens gå tillbaka mer än 69 år,och se vad dem orsakade då. När andra världskriget var.


Är vi på väg mot samma mål igen?....utan att vi ens lägger märke till det....jag personligen tror deffenitivt de. Det är en början iaf till det om vi ser hur damhället ser ut och vilka som har kommit med i regeringen. Det var precis på samma sätt som Hitler kom till makten...det började med små,små steg och tillslut erövra han nästan hela världen.


Det är dags att vi vaknar upp och tänker på den nya kommande generationen. Vad är de vi kommer utsätta dem för och hur kan vi mot verka detta,så dem slipper se och uppleva disskriminering. Vi alla har ju rätten att leva våra egna liv utan att behöva vara rädd vad som kommer och hända om vi älskar en person som alla kanske inte gillar. Alla människor är ju sina egna individer och göra sina egna beslut,varför måste då andra lägga i sig i deras liv och försöka hindra dem.  Du väljer ju inte själv vem du älskar,det bara sker och alla människor är till för att älska och bli älskad. Vad är då felet? Man ska leva med den personen som gör en lycklig,så är det bara mer rätt än så kan det ändå inte bli.


Så nu har jag gjort min insats och bertätta lite om vad jag tycker om det hela och jag står för de.


 



Av Maria - 6 februari 2014 18:21

 Här kommer receptet på moussen.


3-3,5 dl vispgrädde ( jag använde Arlas laktosfri grädde)

1/2 dl socker

125 g mörkchoklad  (odense)

125 g nougat (odense)


Gör så här:


1. Vispa grädden med sockret ganska hård,använd elvisp. Grädden får ej vara rinnig.


2. Smält nougaten i vatten bad i låg värme,sedan smälter du ner chokladen i samma och blandar ihop smeten. ( vattnet får ej koka). Låt stå och svalna ordentligt.


3. Vänd sedan ner choklad blandningen i grädden väldigt försiktigt, så att inte grädden smälter och tappar sin luftighet.


4. Redo att användas på tårta eller enbart serveras som en god efterätt.

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards