En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Choklad/Nougat mousse tårta

Av Maria - 6 februari 2014 18:10

Testade idag och använda muffins receptet till och göra en tårta av. Fungerade bra och smidigt var det. Ovan på gjorde jag nougat och choklad mousse,vilket även den blev väldigt bra och go. Däremot så hade jag ingen bra sprits så jag fick bre moussen istället och det blev inte så himla snyggt. Har haft den i kylen...men blir saftigare när den får vara i rumstemperatur en liten stund innan fika dags.
 
Receptet på muffins smeten hittar du under kategorin Bakning Recept

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards