En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 17 februari 2014

Haft En Inrednings Helg

Av Maria - 17 februari 2014 09:39

Då var helgen över igen och en ny vecka har fått sin början med dem vanligaste vardags rutinerna för många av oss.


Vi har pysslat massor i helgen här hemma. Vi håller på och möblerar äntligen vårat hem,så det har blviit en hel del shoppande i olika affärer. Det blev ny vardagsrumslampa,nya bordslamper även dem till vardagsrummet,säng bord,nattdukslampor,klocka,bordstabletter m.m


Nu känns det som att hemmet äntligen börjar se ut som ett hem och man behöver inte skämmas om man nu skulle få besök också.Det enda som fattas är en ny soffa,som vi ska köpa från Chilli...det blir en mörgrå,svart divan soffa och sen några tavlor. Sen är vardagsrummet helt klart.


 Älskar och göra ordning vårat hem,specielt när man kan göra det jätte snyggt för en billig peng. Man behöver inte lägga ut hur mycket som helst för att hitta fina saker. Vi handlade på Chilli,Clas Ohlsson,Rusta och Jysk. Det gäller mer att an använder sin fantasi och testa olika färger hur dem passar ihop. Jag använde färgkartor på nätet som hjälp medel och sen googla jag efter bilder med dem färgerna för att se hur dem skulle passa ihop som möbler. Finns jätte mycket inspiration och hitta på så sätt.


Vardagsrummet använder jag färgerna,svart,silver och vit. Vi har stora vita väggar,och sen är möblerna svarta med gråa inslag,mattan är silver. (bild kommer när rummet är helt klart)


Sovrummet är Vit,lila och krom. Det vita kommer fram i väggar och möblerna,kromade handtag och lampstativ. Sen använder jag lila i olika nyanser i alla detaljer,som sängkläder,överkast,mattor,gradiner,dukar osv. Det hjälper och bryta av färgerna och det blir varmare ton. ( Bild kommer när rummet är helt klart)

       

Bara älskar denna vardagsrums lampa :)



 
 
 linda

linda

20 februari 2014 17:59

Hej Hittade din blogg idag ,, ser att du har lite av min stil Färger ..Lampor,, När ska du föda ,, Ha en skön Kväll,, Kramiz linda

http://bloggspace

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards