En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 12 februari 2015

Full Rulle

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :P


Då gör vi ett andra försök att får denna inlägg publicerad men vad jag skrev innan,har jag redan glömt. Så vi får helt enkelt se hur detta slutar. Just nu står det helt still och jag har ingen aning om hur sjag ska formulera allt men som sakt i en mammas vardag kan man råka ut för precis vad som helst.


Just nu är mina vardagar ganska så enkel riktade då jag återigen har blivit hemma mamma och jobb situationen som tim vikarie står just nu still. Men just nu så passar dig mig ganska bra,då jag helst vill tillbringa mer tid med Alicia nu när hon har börjat ta sina små första steg och farten är på höksta nivå för en 9 månader gamla tös. Farten på mamma är detsamma och varje dag känns som man har gjort några mil på löpbanan. Men det är bara roligt,det är vid dessa tillfällen som man känner att man lever.


Vi brukar även ta promeader i naturen och det är en frizon i sig. När Alicia sitter framåt åkandes i sin vagn finns det så mycket för henne och se att hon bara njuter och tittar runtomkring sig så hon inte missar något. Det är dessa tillfällen som jag försöker ta vara på och även kunna koppla av själv och det är då jag fotar mycket. Hon sitter ju så lugnt i vagnen. Naturen här omkring är helt otrolig så här års och det blir många långpromenader längsmed sjön.


Hon är ju helt otrolig på att hitta en massa saker och stoppa i munnen,så igår blev det storstädning här hemma för att rensa så mycket det bara gick. Nu har man kliniskt rent. Min värsta madröm är ju att hon ska hitta nått och stoppa i halsen. Visst,man kan kanske inte hålla koll 24 seven men jag vågar inte ta chansen. Så om jag får lida för att hålla extra rent här hemma får jag väl ta det. Hellre de än att utmana ödet och det händer nått. Det rolig är ju när man sitter och gör något själv och så blir det knäpp tyst,de är då man uppmärksammar att nu är det nått som är i görningen...och när man väl går och tittar...ja då hittar man henne oftast bland mina garnnystan eller att kastrullskåpen är utplockade.Inga vanliga leksaker duger till. :)


Livet är ganska roligt just nu och utveckligen av Alicia är helt fantastiskt och få uppleva. Dagen så här långt har varit bra och mycket skratt blir det när man lyssnar på Alicias babbel som,låter som om hon skulle föra en djupare disskustion med någon.


Nu måste jag dra mig vidare...so long,så länge!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Av Maria - 18 juni 2014 11:08


Hej på er alla goa läsare!   Har haft en ganska så lång paus nu efter att lillan kom till världen den 19/4 på påskafton. Man hinner inte riktigt med detta nu när man har en liten,hon tar ju de mesta av min tid.   Födseln var ganska komplicera...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015
>>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards