En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 8 maj 2013

Privat VS Trafikskola

Av Maria - 8 maj 2013 12:54

Fy fan vilken tråkig dag det är idag..Onsdag och vädret är skit idag...solen syns inte till överhuvutaget,istället öser det ner med massa vatten och man måste sitta innomhus.  Bra på ett sätt nu kan jag fortsätta med teori pluggandet istället och det går ju rätt så hyfsat bra. Sutti med Bonnierstrafik skola och pluggat och gjort deras teori test för första gången och sen 3 andra som ligger ute på nätet med minst 65 frågor. Har lyckats med alla 3 få godkänt upp till 65 rätt.


Igår blev dagen inte riktigt som jag hade hoppats på när det kom till trafikskolan. jag och min trafiklärare hamna i konflikt och det sluta med att jag hoppade av min trafikskola och ska fixa detta nu helt privat. Som tur var hann jag köra 3 dubbel lektioner med honom innan och gått klart alla kurser som skulle gås. Han verkade inte alls gilla att jag ifråga satte hans kurspan för mig,vilket jag som elev och kund har allt rätt i världen och göra. Det är ju inte billigt och ta körkort nu för tiden och varje lektion kostar 900 kr. Iaf...han blev väldigt ptrevlig och bröjade kräna mig med att jag aldrig skulle fixa mitt körkort om jag inte gick hos dem,jag skulle absolut inte klara av varken teorin eller uppkörningen på första gången. Enliugt honom skulle jag behöva ta minst 2 dubbel lektioner till och dem gångerna skulle gälla stadstrafik och trafikljus.....Öhhh....tänkte jag...men det är ju sånt som vi redan har kört och jag har kört landsväg och det mesta med honom redan...varför skulle jag behöva göra det? Han hade inte riktigt nått vettigt och säga förutom att jag skulle inte fixa det annars. Då brast det totalt....jag fråga honom rakt ut vad han höll på med. Jag har hört honom tilltala alla andra elever så också och dem har inte vågat säga emot han alls antagliga för att dem bara är 18 år.

Jag därmot satte jag honom mot väggen...ingen männska på denna jord ska tro att dem kan köra över mig så och komma med kränkande kommentarer,då får dem fasen skylla sig själv och det fick han verkligen göra. Jag menade på att alla är vi olika och vi lär oss på olika sätt...jag vet och min sambo specielt vet att jag kommer fixa detta utan problem. Vi kör varje dag i stadstrafik och landlsväg..och det går utan problem. 

Han ska inte kränka sina elever utan stötta och hjälpa dem...vem fan är han? och säga om jag klarar det eller inte...han känner inte ens mig.

Jag sa att jag vet många som har klarat av och ta körkort utan hjälp av trafikskolan och dem har lyckats varför skulle inte jag. Sen tillslut efter ett tags skällande från mig erkände han att han hade gjort fel och att han själv tog körkort utan trafikskolan....ja men då så vad är problemet. Att du inte får mina pengar eller? Han blev helt tyst. Vi slutade samtalet och jag mailade över till hans chef om vad som hänt och att jag ville hoppa av deras trafikskola.

Samtidigt bokoade jag om min teori och uppkörning och turen var att jag fick precis samma tider som innan,skillnaden blev att jag får köra med trafikverkets bil kommer kosta mer men skitsamma 1200 kr är värt så länge jag får mitt kort.


Jag säger bara håll koll på era körlektioner och pengar när ni går på trafikskolan...det är inte alltid du kanske behöver ta extra lektioner även fast lärarna kan påstå det och våga ifråga sätta saker som föreslås...sen är det ju bra och rådfråga din handledare vad dem tycker om din körning. Oftast stämmer det som dem säger. :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards