En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 26 april 2013

Mod VS Rädsla

Av Maria - 26 april 2013 20:34

Fredag kväll redan och helgen är på igång för oss. Helt fantastiskt...älskar helger.


Idag har jag för förstagången i hela mitt liv varit till gymet med sambon och tränat.  Det var ju verkligen inte det lättaste för mig att ta mig dit. Har alltid målat upp en hemsk bild om hur det kan se ut och vara på gym och så klart hade jag ju inte helt fel heller. Det var nog det tuffaste jag har gjort och kunna acceptera dig själv som du är trotts att du ser alla andra som är vältränade och smala som pinnar nästan. Blev så arg på mig själv för att jag lät dessa tankar infinna min hjärna men det var nått som jag inte kunde ens kontrolera över. Den bara dök upp. 


När jag väl klev in genom dörren till gymsalen...fick jag ju en chock alla var smala och vältränade så pass att man såg alla musklerna tydligt...själv ville jag bara sjunka ner genom golvet och försvinna innan någon la märke till mig och mina valkar. Det var en ptroligt obehaglig känsla som tog över hela min kropp trotts att jag inte ville...kände mig otroligt utlämnad och utanför.  


Tur var väl att sambon var med mig annars hade jag ju sprungit ut raka vägen...men när jag väl hade lugnat ner mig och sett på när "M" visade hur alla maskiner fungerade och vilka muskler man kunde träna fick jag lite mod till mig att även själv testa några maskiner. När jag väl själv satt och provade på kunde jag blicka över själv över salen och se att ingen stod ju ens och såg på vad jag gjorde...alla körde sin egen race. Sen visst fanns det några unga killar som jätte gärna ville visa hur pass duktiga dem var...men när man bara bytte blicken från dem sluta dem.  

Jag fortsatte ändå med det jag själv gjorde och sket i alla andra runtomkring mig...jag var ju där med älskling och vi hade jätte kul tillsammans när vi tränade. Nu skiter jag fullständigt vad eller hur andra ser mig. Jag gör allt för min egen skull och inte deras. 


Kände mig erhört stolt över att jag  äntligen hade tagit klivet fullt ut att ändra min livsstil till det bättre för att kunna behålla min hälsa och även kunna gå ner i viktigt på ett sundare sätt än att bara skippa maten eller spy. Hellre tränar jag på gym och det blir till ett beroende än att jag börja knapra massa piller,eller skadar min kropp på något annat sätt. Kul var det också och man växer även som person eftersom du  måste utmana dig själv varje gång du tränar. Specielt jag som har haft stora sociala fobier och jätte dålig självförtroende. 


Jag körde iaf min träning i ända och bennen eller rättare sakt hela kroppen värker lite smått nu,men det känns ändå helt klart som att det var det värt. Nu blir det och fortsätta med att få kroppen och musklerna att bli starkare som man orkar all jobb i sommar. Men framför allt skydda min egen hälsa från hjärt fel,fetma och massa annat som finns i släkten. Idag började ett helt nytt kapitel i mitt liv. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards