En Rastös Själ

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Maria - 16 mars 2013 21:53

Då har vi även denna gång överlevt dagen och spenderat kvällen för mig själv medan älskling är på jobbet och kommer hem om några timmar igen. Det är vid dessa tillfällen som man kan ha lite egen tid och bara ligga på soffan och slappa med ett antal filmer.  Denna gången blev det en familje film som heter "Cowgirls N' Angels" en film om en lite tös som ger allt hon har för att uppnå sin dröm...det är en gripande berättlese och jag rekomenderar den varmt om man gillar drama filmer. :)


Här kommer en lite trailer på filmen.

Av Maria - 16 mars 2013 16:48

Haft en härligt lugn Lördag hittills med lite hemma sysslor i vanlig ordning. Vart en sväng till loppis för att leta efter krukor, och planterna mina kryddväxter i men,nope fanns inga passande. I stället väl hemma så blev jag sugen på att baka något gott,till sambon eftersom jag inte själv kan eller vill äta längre en massa onyttigheter. Men iaf så blev det en saftig choklad kaka med mandel glasyr. Super god är den och väldigt enekel och göra.


 

 Recept kommer här :)


  •  200 gram smör
  • 5 ägg
  • 4 dl strösocker
  • 4 dl vetemjöl
  • 1 dl kakao ( ekologiskt)
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 tsk vaniljsocker
  •  2 dl mjölk

 Glasyr : 

  • 75 g smör
  • 1/2 dl starkt kaffe
  • 4 dl florsocker
  • 2 msk kakao
  • 2 tsk vaniljsocker

Gör så här :

  1. Sätt ugnen på 200 grader. Smörj och ströa en ung säker form.
  2. Smält smöret och låt det svalna.
  3. Vispa ägg och socker pösigt.
  4. Blanda vetemjöl,kako,bakpulver och vaniljsocker och sikta ner det i smeten. (Blanda med slev). Tillsätt smör och mjölk. Rör till en jämn smet och häll smeten sedan i formen. Grädda mitten av ugnen i ca 20-25 minuter beror på formen.
  5. Smält smöret till glasyren och blanda med resten av ingredienserna. Bred ut glasyren över kakan och strö över mandel. 
Av Maria - 16 mars 2013 09:01

God morgon! Helt underbar Lördag morgon med solen som tittar fram lite smått och -3 grader.

Det känns som att våren äntligen är påväg efter en jätte lång och mörk vinter.


Det har nog varit den jobbigaste tiden jag har varit med om på länge. Jag och vintern går inte alls ihop,det är då jag oftast hamnar i mina svåra och mörka svakkor,med deprestion,panikångest och sömnlösa nätter. Det är en fruktansvärd tid.

Men som sakt nu har det blivit ljusare tider och allt känns så mycket bättre,det blir lite som när en björn som vaknar ur sin ide.  Nu har man fått sin possitiva gnista igen och när även livet börjat sakta men säkert falla plats,ja,då är det bara av njuta av varje dag som man får och leva dem till fullo. 

De är mycket man har lärt sig under denna vinter...både om sig själv och andra människor som man har haft runt om kring sig. Lärorikt har det varit men nu VÄLKOMMNAR! jag våren med öppna armar. :)


Här kommer några vinter bilder som jag har tagit,  min bästa terapi är jag med min kamera.  

               

Tidigare månad - Senare månad

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards