En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 15 mars 2013

Mullig & Kurvig VS Smal & Smidig

Av Maria - 15 mars 2013 19:58

Redan kvällen och den spenderar man nu sittandes vid datorn när sambon har dragit iväg till jobbet. Då tar man chansen att sitta och kolla efter nya kläder nu när man är påväg att tappa kg...och det visas ju bäst i när man tar på sig sina kläder som man har liggandes i skåpet. 

Allt blir så mycket roliga helt plötsligt,man hittar massa snygga plagg som man kan tänka sig ha. Finns ju en hel del att välja mellan när man kikar in på ebay.uk och det blir ju väldigt mycket billigare än och handla här i butikerna. Samma märkes gläder få en mindre peng...det gillar jag. Har redan beställt en hel del därifrån och varje gång varit super nöjd med varorna och dessutom är det mycket lättare och hitta storlekar som passar.

Ibland kan det vara väldigt svårt och hitta rätta storlekar i butikerna här...oftast finns det bara små storlekar upp till 38 och sen om man går uppåt så är dem ändå för smala för att kunna ha. Det gör mig jävligt förbannad....hur kan dem tro att alla kvinnor är små vid höfterna..en del av oss har faktiskt kurvor och större rumpor och behöver därför strech tyg i byxorna för dem passar ju oftast bäst i jeans...men "NEJ" finns inte när man frågar expediterna. Vi får in det som vi säljer mest av...brukar dem ju slänga ur sig. Är det konstigt då att hyllorna står tomma för oss mulliga kvinnor...kanske hade dem fått fler kunder om dem inte hade stått lika tomma och det fanns, när kunderna fråga efter dem.

Är dagens samhälle formad till att alla ska vara smala och smidiga? Synd och säga men jag tror faktist det. Hur många gånger har man inte märkt att dem som är smala och smidiga oftast har fått det dem önskat sig lättare än dem som har varit något mulliga och inte lika smidiga i kroppen. Det har jag märkt iaf många gånger,eftersom jag själv personligen har råkat ut för det. Både på olika arbestintevjuer och vid behov av nått specielt.

 

Och så tycker man att det är konstigt att unga flickor och kvinnor vill vara smala som pinnar och börja mat vägra eller spy upp allt dem äter. Det läggs ju upp en massa planger med snygga smala kvinnor överallt på stan och så ser dessa unga tjejer dem och börjar beundra bilden och önska om jag ändå vore så smal och fin. Det dem inte förstår är att alla dem bilderna är retucerade med ett fotoprogram,och då tar man bort all extra fett och seluliter och rynkor. Skulle jag göra samma sak med mitt foto skulle jag nog också se ut som en barbie med ett perfect utseende och kroppen som är helt propostionell. Näe...ingen människa är prefect skapad och glad är jag över det för då vet jag också att jag är min egen individ med eget speciella utseende. Ingen är som jag och jag är inte som alla andra. :)


 
 
Helén

Helén

19 mars 2013 10:19

Otroligt bra inlägg. Har en dotter på väg in i puberteten så småningom. I dagsläget så är hon sin egen person och jag hoppas innerligt att hon fortsätter vara det. Det är så jag har försökt uppfostra båda mina små <3. Men hur det blir i framtiden återstår ju att se, eller hur. Tack.

http://www.livetfromnu.bloggplatsen.se

Maria

19 mars 2013 11:00

Tack själv för dem vänliga orden. Det är en viktig fråga som vi vuxna borde fundera på noga,då det är för att skydda den kommande generationens flickor. Jag har själv tänkt som dem fickorna gör och det är inte sunt. Därför tar jag ofta upp liknande ämnen i min blogg. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards