En Rastös Själ

Direktlänk till inlägg 28 mars 2013

Respektera Skylten "ÖVNINGSKÖR"!

Av Maria - 28 mars 2013 08:08

Torsdag morgon redan och snart väntar helgen och påskfirandet kommer igång i många hem. Själv brukar vi inte fira påsken eftersom jag tycker det är barnens tid. Ingen påsk pynt hos mig.


Igår var jag och övningskörde som i vanlig ordning och denna gång blev det rusningstider då alla slutar jobbet. Det blev ju riktigt nervöst och stressande. Fick två motorstopp vid trafikljusen men annars gick det helt ok. Jag kom ju fram dit jag skulle och sen hem. Men jag antar att nervösiteten kommer släppa sinom tid. Stadstrafik är ju rättså svårt, när allt ska ske snabbt som attans,rutin gäller det och få så kommer det nog flyta på lättare.


Det jag inte förstår varför en del kör som tokar i dessa rondeller,det är som att de tävlas vem som hinner först. Gillar inte rondeller alls. Själv kör jag enligt hastigheterna som oftast är i stan 30-40 men det respekteras inte av andra...utan då blir man omkörd i helt galna ställen eller också tutas det. Hur svårt är det och läsa bak i bilen att det står "ÖVNINGKÖR" alla har väl varit ny börjare innan dem fick sitt körkort. Har dem glömt bort hur det var för dem?  Det är dem dåliga exemplen i trafiken sen har vi ju dem som verkligen är trevliga och bra excempel för oss...dem som håller avståndet och väntar lugnt och sansatt och kan även ger ett litet leende när man kikar i backspegeln. 

Men även idag kommer jag ta mig ut i trafiken...måste utsätta mig för det som jag har svårt med för att bli av med nervösiteten. Jag har ju klarat mig fint hittills så varför skulle jag inte klara av det även fler gånger. :)


Nu ska jag ta mig en kopp java och fortsätta njuta av denna underbart soliga vår väder :) Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 13 februari 2015 07:29

Ny dag med nya utmaningr väntar även denna dag. Sitter vid fönstret och ser att det ser väldigt grått och trist ut ute just nu. Snön ligger endast längs med gräskanten,resten har hunnit redan smält bort. Börjar nu längta efter våren och solen.   ...

Av Maria - 12 februari 2015 11:24

Jahap....då försvann de inlägget då,när lilla busungen beslöt sig för att mamma ska inte sitta vid datorn och skvallra vad vi gör om dagarna. Så jag beslöt mig för att dra ut datorsladden från vägguttaget och då blir mammas datorn svart som natten. :...

Av Maria - 9 februari 2015 19:44

Så där jag. Då är man tillbaka igen till denna blogg och fy skäms på mig så länge sen det var jag gjorde mitt sista inlägg. Men,så är det när man får barn. Prioriteringarna blir ändrade och specielt när man blir förälder för första gången. Allt har v...

Av Maria - 19 juni 2014 11:11

Då har en ny dag fått sin början med nya utmaningar och händelser.   Har precis somnat Alicia igen och nu blir det lite egen tid för in del. Greja med sånt som jag annars inte skulle hinna med när man är ensam hemma. Tänkte först att även jag s...

Av Maria - 18 juni 2014 20:48

Då börjar dagen gå mot sitt slut för denna gång med.   Idag har både Alicia och jag haft en lugn och ro fylld dag. Måste bero på att jag har fått börja ge mjölkersättning till Alicia,då min egen mjölk inte räcker till,så att hon alla gånger blir ...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards