En Rastös Själ

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Maria - 14 januari 2014 17:09

Klockan den tickar fot även fast man går hemma hela dagarna och är hög gravid.


Känns som att matlusten äntligen börjar komma tillbaka mer till sin normala nivå,känner mig hela tiden sugen på mat och sen tillslut slutar det med hunger. Till lunch blev det laga pannkakor,enbart för att man kände suget av just pannkakor, men nu mot kvällen känner jag mig hungrig och vill ha choricho korv med bröd. Udda mat vanor specielt kryddkorv som jag inte annars brukar gilla,men jag antar att bebisen kräver det trotts att hon aldrig har själv ätit de.


Undera igentligen varför man just får sug på en viss typ av mat ?


Det är en hel vetenskap detta med att vara gravid och det är ju så himla spännande hur allt hänger ihop med varandra. Och vet skapen om att vi kvinnor kan bära en flera kg människa i magen,och sedan efter ett visst antal månader  krysta ut denna underbara varelse ur underlivet genom ett litet hål...det låter helt otroligt,hur detta kan  gå till, om man tänker hur stor bebisen igentligen är jämfört med hålet. Jag erkänner jag är jätte fashinerad över alla kvinnor som  gör detta om och om igen.

Jag är otroligt nervös inför min egen förlossning. Men den 23 Januari ska vi till auroaragruppen som ligger på BB:n där vi kommer föda sedan. Dem ska gå igenom hela processen med oss och stärka oss så att vi slipper denna rädsla som jag bär på just nu. Vi ska får reda på olika smärtlindring och sedan kommer vi får se avdelningen där jag kommer ligga på under förlossningen. Även detta är väldigt spännande men jag tror att de kommer underlätta för mig och jag kommer få svar på en del frågor som jag har som först föderska. 


Nu till nått lite annant :)


Vädret idag är ju väldigt tråkigt...gillar inte alls detta att vi helt plötsligt fick vinter, nu när flytten är bara runt hörnet i helgen. Hur ska detta gå ? Hoppas de blir plusgrader innan dess så vi slipper detta. Kallt är det ju också -10 grader inte mycket jämfört med vad man van vid när man bodde uppe i norrland men vi bor ju vid vänern och där är vinden isigt kallt. Känns de dubbla alltid när viden drar sig in mot land.


Nähep,det är bara och gilla laget,naturen bestämmer hur den vill ha det och vi står hjälplösa som vanligt tyvärr :(


Ha det bäst !

Av Maria - 14 januari 2014 09:05

 

God morgon cyber världen! Ännu en ny dag har givits till oss med nya utmaningar och händelser.


Inatt har jag inte kunnat sova knappt nått,haft ont i ryggen och ischias nerven sitter i kläm så det sticker över höften varje lilla rörelse man gör. Sen har lilla "sessan" tryckt på mina inre organer och det gör att jag har svårt och andas ibland och får lite hjärt klappning,men viktigast av allt verkar det som bebisen mår iaf bra.


Nu börjar det verkligen känns tydligt att det börjar bli trångt för henne och röra sig i magen,då hon rör sig så känner man ibland sparkar mot revben och då tappar man oftast andan en anning och det känns lite mer obehagligare nu med alla rörelser. Dem har ökat mer nu också än tidigare,hon har blivit ännu livligare på dagarna.


Men det är ju nu bara 80 dagar kvar BB,sen är våran lilla ängel här...och jag längtar nått så fruktansvärt efter denna lilla krabat som kommer få alla vår tid och engagemang.  :)


Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards