En Rastös Själ

Alla inlägg den 16 januari 2014

Av Maria - 16 januari 2014 12:02

Hej mina vänner! 

 


Jag har ett väldigt bra tips till alla gravida som har svårt med järnet och måste äta tabletter för detta.


Jag har nyligen varit på undersökning hos BM (barnmorskan) och fick massor med beröm över hur bra och hälsosamt jag har försökt behålla min kost under hela graviditeten. De som hon mest undrarde över hur jag har kunnat behålla min järn värde på 120,hon sa att det är väldigt sällsynt att man som gravid inte behöver ta någon typ av vätska eller piller för att kunna hålla den uppe.


Förklarde för henne att det enda jag gör är att jag äter väldigt mycket frukt specielt apelsiner och clementiner( vilket tydligen hjälper tydligen att återupp ta järnet från maten),och äter varierad kost men blir en del kött och grönsaker. Hon undrade vad jag äter och dricker till frukost. Förklarade även då att det är en vanlig kost med Bran Flakes  med yoghurt och 1-2 glas med juice...hon frågade då vad för juice....God morgon Iron+ Folacin juice.....den innehåller massor med järn. Hon konstaterade snabbt att de var nog andledningen till att jag har kunnat behålla mitt järn värde så perfect.


Så nu rekomenderar jag er andra också testa detta...vad är bättre än och slippa äta tabletter om man kan ta hand om sig med naturliga produkter. Det bästa för bebisen med. Jag har verkligen undvikit allt som har med mediciner och sånt och göra. Knappt så jag vill ta min Omeprazol som är för min reflux...men det är ett måste annars får jag ett blödande sår i matsrupen vilket ger fruktansvärda smärtor.

Av Maria - 16 januari 2014 08:47

     

Då var det en ny dag igen och vädret ser ut och fortsätta i samma tecken som dem senaste dagarna.

Grått, mulet och kallt men får se under dagen,kanske vi får några plussgrader igen.


Igår fick vi äntligen nycklarna till nya lägenheten,som vi självklart var och titta på. Super fin var den,allt är nästan nytt och fräscht...enda rummet som skulle tapetseras om var lillens rum som hade blå fond vägg men som skulle bytas ut till en ljus tapet istället. Väldigt förstående hyresvärd vi har,så det blir jätte bra i slut ändan. På lördag bär första flytt lasten över gården,de är ju bara ett hus emellan från där vi bor nu,så det kommer nog gå väldigt smidigt detta,hoppas jag iaf. :)


Idag kommer nog mesta av dagen att packa ner allt så mycket det bara går,eftersom jag kommer sedan vara i den nya lägenheten och packa upp allt vart efter dem kommer in,det ska bli skönt och få hjälp av min underbara svärmor. Hon är min räddande ängel.


Bilder från längeheten kommer.....:) men nu ska jag göra mig en kgod frukost och en kopp java kaffe  koffein fritt. 


Ha det bäst även idag!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Presentation


Hej och Välkommen in i min värld! Denna blogg kommer handla om allt mellan himmel och gjord. Mina största intressen är fotograferingoch bakning alla bilderna har
© COPYRIGHT och får inte kopieras.

Gravid kalender

Fråga mig

0 besvarade frågor

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

GÄSTBOK!

Bakning Recept

Mat Recept

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards